varför jag inte ska bli bagare

Eftersom det är jag som har kiosken imorn på matchen, så har jag och min mor bakat lite här på kvällskvisten. Tigerkaka blev det. Kommer bli bra resultat till slut, men vägen dit är inte lätt. Kom på under kakans gång att det här verkligen inte var min grej, och att jag gjorde rätt i att inte få för mig att gå någon slags bak/matlinje. Några punkter från mitt tänkande:

1. Jag vill att det ska gå så fort som möjligt!
Ingen kärlek till lagandet inte.

2. Jag vet inte skillnaden mellan matsked och tesked.
Det var tydligen skillnad, i alla fall när det gällde bakpulver.

3. Jag gör enkla misstag, sådär som småbarn gör när de bakar. 
Jag kladdar och har ingen struktur.

4. Jag längtar tills smeten har hällts ut och man äntligen 
får ta slickepotten och äta det sista ur skålen...

5. ..vilket medför att jag alltid får ont i magen efteråt.
Vilket i sin tur medför att jag inte överhuvudtaget känner mig sugen på att städa undan röran.


Nu är det klart i alla fall. Men nu räcker det med bakande för ett tag.
Mat nu, sen dusch, Robinson och umgänge med Ullis.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0